23 Nisan 2013 Salı

SEYYİD YAHYA BAKUVİ YILI ETKİNLİKLERİ BAŞLADI

20 Nisan 2013 Cumartesi, 18:00http://www.bugun.com.tr


UNESCO'nun Azerbaycan'ın yetiştirdiği önemli mütefekkiri Seyyid Yahya Bakuvi'nin vefatının 550'nci yıl dönümünü olan 2013 yılını "Bakuvi yılı" ilan etmesi çerçevesinde tanıtım etkinliği düzenlendi. Bakü'nün tarihi mekanı İçeri Şehirde; Bakuvi'nin türbesi yanında organize edilen etkinliğe çok sayıda kişi katıldı.

"Seyyit Yahya Mirasının Tanıtılması" temalı etkinlikte ayrıca Bakuvi'nin Şefaül Esrar adlı eserinin tanıtımı yapıldı. Etkinlikte konuşan milletvekili Ganire Paşayeva, Yahya Bakuvi'nin İslam ve tasavvuf tarihinde çok büyük şahsiyetlerden biri olduğunu söyledi. Paşayeva yapılan etkinliği "Yahya Bakuvi'nin ışığına toplanmak" olarak değerlendirdi.

Yahya Bakuvi'nin tanınmasında önemli katkıları olan ve Şefaül Esrar isimli eserini günümüze uyarlayan Kafkas Üniversitesi Öğretim üyesi Dr. Mehmet Rıhtım yaptığı konuşmada Bakuvi'yi neden araştırdığını anlattı. Rıhtım Bakuvi'nin saray içerisindeki türbesi ile ilk karşılaştığında üzerinde “derviş” ibaresinin dikkatini çektiğini aktardı. Rıhtım derviş ile sarayın bir araya gelemeyeceği gerçeğinden yola çıkarak araştırmaya başladığını bildirdi. Rıhtım mekanların da kendilerince bir dilleri olduğunu, sadece okuyabilmek gerektiğini söyledi. Rıhtım" Tarihi bir abide okuyana çok şey anlatır. Bu türbe bana çok şey anlattı ama önce 'beni keşfet' dedi" şeklinde konuştu.

Basına açıklamalarda bulunan Ganire Paşayeva, 2013 yılının UNESCO tarafından Bakuvi yılı ilan edildiğini, bu gelişmenin kendileri için çok önemli olduğunu vurguladı. Paşayeva yıl içerisinde yapılacak etkinliklerin startının Bakuvi'nin türbesi önünde vererek tanıtımına katkıda bulunduklarını söyledi.

SEYYİT YAHYA BAKUVİ KİMDİR?

Azerbaycan tasavvuf tarihinin en önemli şahsiyeti, Türk tasavvufunun en etkili mürşitlerinden Bakuvi, 16 yüzyılın sonlarında Azerbaycan'da doğdu. İyi bir medrese tahsili yanında Şeyh Sadrettin'den de tasavvufi terbiye aldı. Mürşidinin vefatından sonra Bakü'ye gelen Bakuvi, Şirvanşah Halilullah'ın desteği ile saray yakınında dergahını kurdu. Vefat yılı olan 1464'e kadar yetiştirdiği binlerce müritle Azerbaycan, İran ve Anadolu'nun manevi dünyasının mimarlarından oldu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder